pátek 31. října 2014

KRÁSKA


Minulý týden jsem našla v jednom našem bazárku tuto krásku.
Stála tam docela sama, mezi laminátovými stoličkami a docela tam vyčnívala. Týden jsem přemýšlela o tom, zda bude ozdobou naší domácnosti. Bude!
Včera jsem si pro ni jela a stále tam čekala....

Při odchodu mi paní prodávající říká..... Víte, tato židle má duši. Kdysi dávno to byl inventář třebíčského divadla, pak se nábytek pořizoval nový a židle byla určená k likvidaci. Pán, jehož dědeček kdysi v divadle pracoval a tuto židli si z divadla odnesl, nám příběh této židle pověděl, protože ji považoval za důležitou. V divadle sloužila jako čestné křeslo pro významné hosty a posloužila tak  panu Werichovi a panu Horníčkovi.

Tak tak významnou židli teď mám já :)

Polstrování už vlastně ani neexistuje, nějaký sypký obsah, který tam kdysi byl, se nyní sype všude..... nožky upadávají, ale žádný brouk tam snad není :)
Co se týče barevných úprav, ty žádné výrazné změny nebudou, jen potah změní barvenou kombinaci do šedého tónu.
Co myslíte?

Pozn. Toto křesílko pochází z 40. - 50. let 20. století z Československa, vyrobila ho firma TON, návrh pochází od Oswalda Heardtla.
Materiál: ohýbaná buková překližka, kónické nohy.
V tomto barevném provední jsem ji bohužel nikde nenašla.




4 komentáře:

  1. Odpovědi
    1. Taky si to myslím! Jsem z ní opravdu nadšená!

      Vymazat
  2. Jo jo, moje oblíbená.... třeba ji taky časem někde najdu. A vznešené zadnice, co na ní seděly, to je teda třešnička na dortu! ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Přeju hodně štěstí při hledání! Miluju tyhle třešničky na dortu, to něco navíc......

    OdpovědětVymazat